Sådan vækster du med email markedsføring

Har du en mindre virksomhed, hvor det er lidt sløjt med kunderne i disse inflationstider? Så er du langt fra den eneste, der oplever dette. Der er stor konkurrence om kunderne og nu, hvor alle er på udkig efter tilbud, kan der være endnu hårdere konkurrence, især fordi der også sker det, når kunder er pressede, at de vælger det, de plejer. Hvad gør man så for at skabe et trofast bånd til kunderne, og får kontinuerligt solgt noget til dem, så der stadig er grobund for at være en vækstende virksomhed? Det kan bl.a. gøres via email marketing, som vi ser nærmere på her. 

Skab samtykke om e-mails

Når du vælger at gå email markedsføringens vej, er der nogle regler omkring GDPR, som du skal overholde. Dette vil sige, at du ikke bare kan begynde at sende uventede emails til en masse potentielle kunder, i det de skal samtykke omkring det først. De skal give dig aktivt lov til at sende dem e-mails, der har et markedsføringsstrategisk sigte, for ellers ville de fleste danskere nok blive bombarderet med mails, som kunne dræbe indbakken fuldstændigt og sende enhver almindelig person til tælling i forhold til at overskue, hvad der er relevant indhold og hvad der er spam. Her kan du gøre følgende for at få deres e-mails og deres samtykke: 

  • Tilbyde en gratis e-bog om et relevant emne, som du står for. Når de downloader e-bogen, samtykker de til at give dig deres e-mail adresse. 
  • Tilbyde et ugentligt nyhedsbrev online, hvori der skrives relevant indhold målrettet kundernes interesser. 
  • Tilbyde en rabat, når de handler for første gang i din webshop, mod at de giver deres mail. 
  • Tilbyde en gratis gave, når de handler i din webshop for første gang, mod at de giver deres mail
  • Tilbyde et webinar eller et online kursus, hvor de skal skrive sig op med deres navn og email. 
  • Få tilsendt en produktprøve, hvor de får et eksemplar af et af de produkter, som du markedsfører

Skab dialog

Det er velkendt indenfor markedsføring, at meget salg går gennem den personlige relation mellem firma og kunde. Send derfor e-mails, som vedrører kunderne, og som er relevante for dem, ifht. deres interesser, hverdag og behov. Dernæst vil de interagere med dig, hvis du her udskriver konkurrencer, spørger dem til råds, giver dem tips og tricks til et bestemt emne eller får dem til at gå videre ind på din webshop mod en rabat eller en konkurrence. 

Så bliver det nemmere for kunderne at konvertere. 



Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *